Pytania?
OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI
1. Producent materaców ALAN s.c. właściciel domeny i marki Materacarnia.pl zwany GWARANTEM zapewnia kupującemu zachowanie właściwej jakości i prawidłowe zgodne z przeznaczeniem funkcjonowanie produktów sprzedawanych w internetowym sklepiej www.materacarnia.pl przy zachowaniu właściwych, określonych zasad użytkowania i konserwacji produktów. Na tej podstawie udziela gwarancji standardowej na okres 2 lat oraz gwarancji dodatkowej, rozszerzonej odpowiednio do lat 3, 5 oraz 7 tylko dla wybranych produktów. Okres gwarancyjny jest liczony od daty zakupu widniejącej na paragonie lub fakturze zakupu. Gwarant podejmuje decyzję o przyjęciu lub odrzucenia zgłoszenia reklamacyjnego zgłoszonego po upływie 24 miesięcy (od daty zakupu) według uznania na podstawie zasad o prawidłowym użytkowaniu i konserwacji danego produktu.
2. Zgłoszenie reklamacyjne należy przedstawić w formie pisemnej, na formularzu reklamacyjnym, w miejscu zakupu lub przesłać na adres firmy pphu ALAN S.C. Formularze można także wysyłać mailowo, na adres podany na stronie internetowej.
3. Złożone zgłoszenie reklamacyjne zostanie rozpatrzone przez Gwaranta w terminie 14 od daty dostarczenia zgłoszenia gwarantowi.
4. Kupujący jest zobowiązany głosić wadę niezwłocznie, nie później niż 30 dni od dnia wystąpienia danej wady lub defektu.
5. Wady ukryte produktu, które ujawniły się w okresie gwarancji zostaną naprawione nieodpłatnie, niezwłocznie po otrzymaniu towaru od kupującego. Gwarant zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu naprawy, gdy wystąpi konieczność sprowadzenia potrzebnych surowców lub pod produktów.
6. Strony ustalają indywidualnie sposób dostarczenia produktu wadliwego po przesłaniu wypełnionego formularza gwarancyjnego. W przypadku odrzucenia zgłoszenia reklamacyjnego, kosztami transportu zostaje obciążony kupujący do i od gwaranta według aktualnego cennika.
7. Produkt zastępczy nie jest udostępniany na okres naprawy .
8. Klient na prawo do wymiany produktu na nowy, wolny od wad, jeśli po dwóch naprawach wada dalej nie została usunięta lub wada nie jest możliwa do usunięcia za sprawą naprawy, a wada uniemożliwia użytkowanie produktu zgodnie z przeznaczeniem.
9. W razie uznania reklamacji przez Gwaranta i wymiany towaru na wolny od wad, kupujący powinien zwrócić reklamowany towar w stanie kompletnym. Inaczej gwarant obciąży kupującego równowartością brakujących elementów.
10. Gwarancja obejmuje wady ukryte produktów, zmniejszające jego wartość lub użyteczność ze względu na przeznaczenie i właściwości użytkowe.
11. Gwarancją nie są objęte uszkodzenia produktu powstałe po jego dostarczeniu i zainstalowaniu przez klienta, a w szczególności powstałe w wyniku niewłaściwego użytkowania (czyli niezgodnego z zasadami użytkowania i konserwacji przedstawionymi w karcie produktu), a także wywołane zdarzeniami losowymi, niezależnymi od gwaranta lub przeróbkami i zmianami konstrukcyjnymi wykonanymi samodzielnie przez klienta.
12. Gwarant nie ponosi żadnej odpowiedzialności za uszczerbek na zdrowiu użytkownika, jeśli wynika on z niewłaściwego użytkowania towaru.
13. Gwarancji nie podlegają: przebarwienia pianek poliuretanowych i lateksowych, które powstają w naturalnych procesach użytkowania, specyficzny zapach pianek stosowanych jako rdzeń lub wykończenie w materacach i poduszkach ulatniający się w początkowym okresie użytkowania, odkształcenia materaca do 10% wysokości wkładu (piankowego lub lateksowego lub całkowitej wysokości materaca w przypadku materaca kieszeniowego), które jest wynikiem normalnego użytkowania i nie stanowi jakiejkolwiek wady. Odszktałcenia materaca powstałe w wyniku jego normalnej eksploatacji nie podlęgają reklamacji. Zabrudzenie lub pilling na powierzchni pokrowca powstałe w wyniku jego użytkowania także nie podlega gwarancji. Odkształcenia produktu powstałe wyniku obciążenia go ciężkimi przedmiotami nie podlegają gwarancji. Zniszczenie wkładu, pokrowca, lub wierzchniej warstwy materaca w wyniku stosowania niewłaściwego stelaża (niezgodnego z zaleceniami w karcie produktu). Wyłączenia z gwarancji- gwarancja nie obejmuje: uszkodzeń powstałych w wyniku użytkowania materaca niezgodnie z jego funkcją i przeznaczeniem, naturalnego zużywania się, utleniania, odbarwiania, odkształcania materaca, subietywnej oceny wygody materaców, wady polegającej na dobraniu zbyt twarego lub zbyt miękkiego materaca, pokrowca materaca, powstałych w czasie normalnego użytkowania: wystających nitek, luźnych szwów czy też luźnego pokrowca, pilingu powierzchni pokrowca, oraz zniszczenia wkładu materaca w wyniku nie właściwego doboru stelaża
14. Gwarant zastrzega sobie prawo do łączenia elementów wkładu materaca w wybranych modelach, co nie powoduje obniżenia jakości wyrobu.
15. Gwarant zastrzega prawo do dostarczenia materaców z tolerancją rozmiaru ujemną i dodatnią do 1cm. W przypadku materaców lateksowych dla rozmiaru powyżej 180x200 cm tolerancja wynosi 2cm.
16. Przedstawione ogólne warunki gwarancji nie ograniczają ani nie zawieszają uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową zgodnie z brzmieniem zapisu ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
17. Poprzez kartę produktu rozumie się tabelę zawartą na stronie każdego produktu zawierającą najważniejsze informacje o właściwościach i zasadach użytkowania materaca.
-Materace lateksowe mogą być rolowane lub składane, lub zginanie na okres transportu jednak po dostawie powinien być przechowywany w pozycji wolnej od nacisku i zagięć.
-Po odpakowaniu materaca, należy go rozprostować ręcznie, ułożyć w pokrowcu i zainstalować w łóżku na odpowiednim stelażu.
-Wszystkie materace należy użytkować na stelażach szczebelkowych o rozstawie szczebli nie większym niż 4,5cm. Przy rozstawie równym 5cm materac należy często odwracać góra/dół. Warto także zastosować ochraniacz pod materac który ułatwi równomierne rozłożenie obciążenia na szczeble stelaża. Przy rozstawie większym niż 5cm zaleca się zastosowanie maty kokosowej między stelażem a materacem.
-Materace lateksowe oraz materace z warstwą lateksową nie mogą być wystawione na bezpośrednie dzialanie promieni słonecznych (to znaczy, że nie mogą być pozostawione bez pokrowca pikowanego na słońcu)
-W przypadku użytkowania materaców na sztywnej płycie, należy wykonać perforację płyty, tak aby umożliwić materacowi cyrkulację powietrza.
-Wszystkie materace dwustronne należy odwracać, zamieniać stronami (góra/dół i prawo/lewo) minimum 2 razy do roku, natomiast odwracanie 3-4 razy do roku skutecznie wydłuży okres użytkowania materaca.
-Po materacach nie wolno chodzić, skakać, poddawać ogromenu obciążeniu, przekraczającemu 150kg/os w przypadku materaców sprężynowych i lateksowych, oraz 120kg/os w przypadku materaców piankowych bez warstwy kokosowej.
-Materace nie powinny mieć kontaktu z wodą ani innymi płynami. Zamoczenie materaca może powodować jego nieodwracalne uszkodzenie
-Pokrowce można prać ręcznie lub automatycznie bez wirowania i suszenia w suszarkach automatycznych, zgodnie z informacjami zawartymi na metce. Dopuszcza się czyszczenie pokrowców w pralniach chemicznych.
Producent w żaden sposób nie ogranicza i nie ujmuje klientowi jego praw konsumenckich. Podstawą prawną jest Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827).