Pytania?
- Postanowienia ogólne.
- Usługi elektroniczne sklepu internetowego Materacarnia.pl
- Polityka prywatności, ochrona i przechowywanie danych osobowych, RODO.
- Warunki zawierania umowy sprzedaży.
- Oferta, opisy towarów i istotne właściwości Produktów
- Sposoby i termin płatności za produkt.
- Prawo do odstąpienia od umowy (dotyczy umów sprzedaży zawartych od 25.12.2014 roku).
- Prawo do odstąpienia od umowy (dotyczy umów sprzedaży zawartych do 24.12.2014 roku).
- Koszt, sposoby i termin dostawy oraz odbioru produktu.
- Reklamacja produktu (dotyczy umów sprzedaży zawartych od 25.12.2014 roku).
- Reklamacja produktu (dotyczy umów sprzedaży zawartych do 24.12.2014 roku)
11a. Postępowanie reklamacyjne (w odsniesieniu do punktów 10 i 11)
12. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, oraz zasady dostępu do tych procedur.
13. Postanowienia dotyczące przedsiębiorców.
14. Postanowienia końcowe.
15. Ogólne warunki gwarancji.
- Postanowienia ogólne.
1.1. Definicje zawarte w regulaminie sklepu:
REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
SKLEP INTERNETOWY - sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym www.materacarnia.pl
USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.
USŁUGOBIORCA; KLIENT – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; - korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
KONSUMENT- osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, korzystająca z Usługi Elektronicznej, przy czym nie jest to związane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
SPRZEDAWCA; USŁUGODAWCA: Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe "ALAN" s.c. Andrzej Bratek, Jolanta Osowska-Bratek, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, (adres miejsca prowadzenia działalności i adres do korespondencji: ul. Braniborska 72, 53-680 Wrocław) NIP spółki cywilnej 897-100-33-47, REGON spółki cywilnej 930359675, adres poczty elektronicznej: zamowienia@materacarnia.pl
UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta.
FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna; interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą
PRODUKT – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
OFERTA- propozycja sprzedaży Produktów oraz usług, określająca istotne warunki przyszłej Umowy Sprzedaży, zamieszczona na Stronie Internetowej
DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy
NEWSLETTER – elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o Produktach, nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym.
1.2. Dane Usługodawcy:
1.2.1. Andrzej Bratek prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą P.H.U "ANDRETTI" ANDRZEJ BRATEK; adres miejsca prowadzenia działalności: ul. Akacjowa 7, 55-095 Mirków) wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, NIP 8951046224, REGON 930668420
1.2.2. Jolanta Osowska-Bratek prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą P.H.U. "MEDILAT" JOLANTA OSOWSKA-BRATEK, adres miejsca prowadzenia działalności: ul. Akacjowa 7, 55-095 Mirków wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, NIP 8951266919, REGON: 022436878
1.2.3. Przedsiębiorstwo produkcyjno-usługowo-handlowe "ALAN" S.C. ANDRZEJ BRATEK , JOLANTA OSOWSKA-BRATEK, prowadzone wspólnie przez podmioty gospodarcze wymienione w punkcie 1.2.1 oraz 1.2.2 w oparciu o umowę spółki cywilnej, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki. Adres miejsca prowadzenia działalności i adres do korespondencji: ul. Braniborska 72, 53-680 Wrocław; NIP spółki cywilnej 8971003347, REGON spółki cywilnej 930359675, adres poczty elektronicznej: zamowienia@materacarnia.pl
1.2.4. Sklep internetowy dostępny pod adresem www.materacarnia.pl prowadzony przez Andrzeja Bratka oraz Jolantę Osowską-Bratek prowadzących zarejestrowaną działalność gospodarczą pod nazwą P.P.H.U. "ALAN" s.c. zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadających: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Braniborska 72, 53-680 Wrocław, NIP 8971003374, REGON 930359675, adres poczty elektronicznej: zamowienia@materaceu.pl, numer telefonu: + 48 602 377 835.
1.2.5. Dane kontaktowe: Klient może kontaktować się ze Sprzedającym
a. korespondencyjnie pod adresem: ul. Braniborska 72, 53-680 Wrocław,
b. mailowo pod adresem: zamowienia@materacarnia.pl
c. telefonicznie pod numerem telefonu (komórkowego) 602 378 049 lub (stacjonarnego) 71 342 55 56
d. reklamacje można składać przez wypełnienie i przesłanie formularza reklamacyjnego dostępnego na stronie materacarnia.pl w zakładce "reklamacje", lub do pobrania tutaj (kliknij, aby pobrać)
- Usługi elektroniczne Sklepu Internetowego materacarnia.pl
2.1. Konto Klienta:
2.1.1. Korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie dwóch kolejnych kroków przez Usługobiorcę – (1) wypełnieniu Formularza Rejestracji oraz (2) kliknięciu pola REJESTRUJ. W Formularzu Rejestracji niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę następujących danych Usługobiorcy: imię i nazwisko/nazwa firmy, login, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz hasło.
2.1.2. Usługa Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
2.1.3. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy
a. za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zamowienia@materacarnia.pl,
b. pisemnie przesyłając rezygnację pisemną na adres: ul. Braniborska 72, 53-680 Wrocław.
2.1.4. Usługodawca zapewnia Klientom, których dane osobowe przetwarza, realizację uprawnień wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych (Dz.U. 1997 nr 133 poz. 883), w tym prawa dostępu do treści własnych danych osobowych i ich poprawiania oraz prawa do kontroli przetwarzania własnych danych osobowych na zasadach opisanych w przedmiotowej ustawie.
2.2. Formularz Zamówienia:
2.2.1. Korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków – (I) po wypełnieniu Formularza Zamówienia i (II) kliknięciu na stronie Sklepu Internetowego po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego).
2.2.2. W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres dostawy (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkt/y, ilość Produktu/ów, miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób płatności. W wypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
2.2.3. Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
2.3. Newsletter
2.3.1. Korzystanie z Newslettera następuje po wykonaniu łącznie trzech kolejnych kroków przez Usługobiorcę – (I) podaniu w stopce „Newsletter” widocznej na stronie Sklepu Internetowego adresu poczty elektronicznej, na który mają być przesyłane kolejne edycje Newslettera i kliknięciu pola (II) „Zapisz się już teraz” oraz (III) potwierdzeniu chęci zapisania się na Newsletter poprzez kliknięcie w link potwierdzający przesłany automatycznie na podany adres poczty elektronicznej. Na Newsletter można się również zapisać poprzez zaznaczenie odpowiedniego podpunktu w trakcie zakładania Konta – z chwilą utworzenia Konta Usługobiorca zostaje zapisany na Newsletter.
2.3.2. Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
2.3.3. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, rezygnacji z Newslettera poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy
a. za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zamowienia@materacarnia.pl,
b. pisemnie przesyłając rezygnację pisemną na adres: ul. Braniborska 72, 53-680 Wrocław;
2.4. Tryb postępowania reklamacyjnego:
2.4.1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę oraz pozostałe reklamacje związanie z działaniem Sklepu Internetowego (z wyłączeniem procedury reklamacji Produktu, która została wskazana w pkt. 10 i 11 Regulaminu) Usługobiorca może składać:
a. pisemnie na adres: ul. Braniborska 72, 53-680 Wrocław
b. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zamowienia@materacarnia.pl
2.4.2. Zaleca się podanie przez Usługobiorcę w opisie reklamacji informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości.
2.4.3. Ustosunkowanie się do reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
2.5. Wymagania sprzętowe:
2.5.1. Do korzystania ze sklepu internetowego Materacarnia.pl niezbędny jest komputer lub urządzenie mobilne z procesorem o taktowaniu minimalnym 233MHz, 64MB RAM, kartą graficzną obsługującą rozdzielczość 800x600 i 256 kolorów oraz przeglądarka stron internetowych (Internet Explorer (wersja > 7.0), Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome, Safari). Dodatkowo komputer powinien być wyposażony w klawiaturę lub inne urządzenie wskazujące, umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych, na przykład myszkę komputerową lub touchpad, celem przemieszania kursora i szybkiego wybierania produktów do koszyka.
3. Polityka prywatności, zarządzanie danymi oraz RODO ważne od 25.05.18.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. (w skrócie RODO) niniejszym informujemy, że przetwarzamy dane osobowe.
Na stronie naszego sklepu www.materacarnia.pl używamy technologii, takich jak pliki cookie, local storage, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu realizacji zamówień, nalizowania ruchu na stronie sklepu. W ten sposób technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Pragniemy zapoznać Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz z przepisami, które weszły w życie z dniem 25.05.18, tak aby dać Ci pełną wiedzę i komfort w korzystaniu z naszych serwisów internetowych. Zapoznaj się z poniższymi informacjami przed przejściem do serwisu. Klikając przycisk „przejdź do serwisu” lub zamykając to okno zgadzasz się na postanowienia zawarte poniżej.
RODO
Z dniem 25 maja 2018 r. rozpoczyna obowiązywanie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako „RODO”). W tej informacji przedstawiamy skrót najważniejszych zagadnień dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych, jakie może mieć miejsce po 25 maja 2018 r. w związku z korzystaniem z naszego sklepu internetowego. Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a RODO (w odniesieniu do danych osobowych Kontrahenta) albo przepisu art. 6 ust. 1 lit. f RODO (w odniesieniu do danych osobowych innych osób) lub w celu ewentualnego dochodzenia praw wynikających z odrębnych przepisów.
Czym są dane osobowe
Dane osobowe to, zgodnie z RODO, informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. W przypadku korzystania z naszego sklepu takimi danymi są adres e-mail, adres IP oraz dane adresowe pobierane w celach kontaktowych oraz realizowania przesyłek i zamówień składanych za pośrednictwem sklepu internetowego. Dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach (np. local storage) instalowanych przez naszego partnera technologicznego na naszym sklepie internetowym.
Podstawa i cel przetwarzania
Przetwarzanie danych osobowych wymaga podstawy prawnej. RODO przewiduje kilka rodzajów takich podstaw prawnych dla przetwarzania danych, a w przypadkach korzystania z naszych usług wystąpią, co do zasady trzy z nich:
-
1. Niezbędność przetwarzania do zawarcia lub wykonania umowy, której jesteś stroną. Umowa to, w naszym przypadku, zakup produktu za pośrednictwem naszego sklepu. Jeśli zatem zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi/zamówienia, to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy. W celu realizacji zakupu, Twoje dane zostają przekazane naszym partnerom logistycznym.
-
2. Niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią. Ta podstawa przetwarzania danych dotyczy przypadków, gdy ich przetwarzanie jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje między innymi konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i dopasowania ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. produkty z koszyka nie znikają gdy przypadkowo wyłączysz stronę sklepu).
-
3. Twoja dobrowolna zgoda na otrzymywanie informacji handlowej i ofert na twój adres mailowy.. Jest potrzebna głównie w przypadku, gdy decydujesz się i dobrowolnie wyrażasz zgodę na mailing promocyjny za pośrednictwem naszej firmy, naszego sklepu internetowego. W każdej chwili taką zgodę możesz wycofać całkowicie samodzielnie w panelu zarządzania kontem klienta, jeśli takie konto założyłeś.
Twoje dane, w ramach naszych usług, przetwarzane będą wyłącznie w przypadku posiadania przez nas lub inny podmiot przetwarzający dane jednej z dopuszczonych przez RODO podstaw prawnych i wyłącznie w celu dostosowanym do danej podstawy, zgodnie z opisem powyżej. Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy – przez czas jej wykonywania, a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora – do czasu istnienia tego uzasadnionego interesu.
Administratorzy
Administratorami Twoich danych osobowych będzie pphu ALAN s.c. NIP8971003347, które to dane będą wykorzystywane w celu realizacji zamówienia w sposób wyżej opisany. Dodatkowo dane będą wykorzystywane przez naszych partnerów celach technologiczno-informatycznych oraz w celach logistycznych. Listę naszych partnerów znajdziesz na końcu tego dokumentu.
Przekazywanie danych
Twoje dane będą przetwarzać podmioty współpracujące z pphu ALAN s.c. NIP8971003347 jeśli wyrazisz na to zgodę podczas zawierania umowy z naszą firmą za pośrednictwem naszego sklepu internetowego www.materacarnia.pl. Przekazywanie danych ma miejsce na ogół w przypadku współpracy z podwykonawcą (np. agencją marketingową) lub usługodawcą (np. dostawcą usług przechowywania danych). Dzięki temu możemy np. lepiej dobrać najciekawsze lub najtańsze oferty dopasowane dla Ciebie. W każdym przypadku przekazanie danych nie zwalnia przekazującego z odpowiedzialności za ich przetwarzanie. Dane będą przekazywane także firmom logistycznym, które zajmują się dostarczaniem produktów zakupionych za pośrednictwem naszego sklepu internetowego.
Cookies
Na naszych stronach internetowych (www.materacarnia.pl) używamy technologii, takich jak pliki cookie, local storage i podobnych służących do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych w celu łatwego i przejrzystego korzystania z wirtualnego koszyka do którego dodajesz produkty na naszym sklepie internetowym. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. Twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie. Do momentu złożenia zamówienia przez nasz sklep www.materacarnia.pl lub założenia w nim konta klienta pozostajesz całkowicie anonimowy.
Twoje uprawnienia
Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać.Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzani danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – GIODO. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.
Zgoda
Zgoda na przetwarzanie twoich danych osobowych jest wyrażana dobrowolnie i każdorazowo w momencie składania zamówienia za pośrednictwem naszego sklepu internetowego www.materacarnia.pl. Zgoda ta jest wymagana w celu realizacji zamówienia i nie ma związku ze zgodą na przesyłanie materiałów reklamowych czy marketingowych na twój adres e-mail bądź adres stacjonarny. Brak takiej zgody uniemożliwia realizację zamówienia. Zgoda może zostać w każdej chwili wycofana przez Ciebie, a Twoje dane osobowe mogą w dowolnym momencie zostać usunięte. W celu modyfikacji danych, cofnięcia wyrażonych zgód, lub usunięcia danych z naszej bazy należy kontaktować się z administratorem danych pod adresem biuro@materacarnia.pl lub zamowienia@materacarnia.pl
Partnerzy:
Trol Intermedia sp. z o. o. sp. kom. ul. Poznańska 56 64-510 Wronki NIP 7872084862
ROHLING SUUS Logistcs S.A. ul. Równoległa 4A 02-235 Warszawa PL1230993241
General Logistics Systems Poland Sp z o.o ul. Tęczowa 10 62-052 Komorniki / Głuchowo NIP785 1561831
4. Warunki zawierania umowy sprzedaży:
4.1. Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży w Sklepie Internetowym za pomocą Formularza Zamówień
4.1.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2. 2 Regulaminu.
4.1.2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji.
4.1.3. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
4.2. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. 4.1.3. Regulaminu. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy.
4.3. Cena Produktu
4.3.1. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana jest w złotych polskich i jest ceną brutto.
4.3.2. O łącznej cenie brutto Produktu będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowej) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronach Sklepu Internetowego w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
- Oferta, opisy towarów i istotne właściwości Produktów:
5.1. Oferta i opisy towarów:
5.1.1. Cena podana przy każdym Produkcie jest ceną brutto i jest obowiązująca do czasu wyczerpania zapasów magazynowych.
5.1.2. Sprzedający zastrzega sobie prawo do:
a. zmiany cen Produktów prezentowanych na stronach Sklepu Internetowego,
b. zamieszczania informacji o nowych towarach,
c. przeprowadzenia i odwołania akcji promocyjnych na stronach sklepu,
d. wyprzedaży bądź wprowadzenia w nich zmian
5.1.3. Uprawnienie, o którym mowa w pkt. 5.1.2. Regulaminu nie ma wpływu na zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży.
5.1.4. W przypadku sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży, na które przeznaczona jest ograniczona liczba Produktów, realizacja zamówienia następować będzie według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień na te Produkty, aż do wyczerpania zapasów objętych tymi formami sprzedaży.
5.1.5. Sprzedający oświadcza, że Produkty sprzedawane za pośrednictwem Sklepu Internetowego są fabrycznie nowe, objęte gwarancją producenta oraz posiadają wszelkie wymagane przez polskie prawo atesty.
5.1.6. Sprzedający dołoży wszelkich starań, aby Produkty prezentowane w Sklepie Internetowym pokrywały się z bieżącymi stanami magazynowymi Sprzedającego.
5.1.7. W przypadku niedostępności całości lub części Produktu objętego zamówieniem, Sprzedający niezwłocznie zawiadomi o tym Kupującego i, w przypadku dokonania zapłaty przez Kupującego, zwróci mu całą otrzymaną od niego sumę pieniężną.
5.2. Informacje dotyczące istotnych właściwości Produktu określone są na karcie produktu, są trwale z nim połączone lub zawarte są w załączonym do przesyłki dowodzie zakupu.
- Sposoby i terminy płatności za produkt:
6.1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
a. płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki.
b. płatność gotówką przy odbiorze osobistym.
c. płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy:
PKO SA Numer rachunku: 67 1240 6726 1111 0000 5636 7218, P.P.H.U. "ALAN" s.c. ul. Braniborska 72, 53-680 Wrocław
d. płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu PayU.pl
6.2. Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu PayU.pl:
6.2.1. możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie Sklepu Internetowego w zakładce „Płatności” oraz na stronie internetowej http://www.payu.pl
6.2.2. Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem serwisu PayU.pl
6.2.3. Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi: PayU.pl – spółka PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu (adres siedziby: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000274399, akta rejestrowe przechowywane przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, kapitał zakładowy w wysokości 4.000.000 zł w całości opłacony, NIP: 779-23-08-495.
6.3. Termin płatności:
6.3.1. W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką przy odbiorze osobistym, płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
6.3.2. W przypadku wyboru przez Klienta płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
- Prawo odstąpienia od umowy (dotyczy umów sprzedaży zawartych od 25.12.2014 roku)
7.1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 7.11. Regulaminu.
7.2. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
7.3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone:
a. pisemnie na adres: ul. Braniborska 72, 53-680 Wrocław,
b. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zamowienia@materacarnia.pl;
7.4. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest na stronie Sklepu Internetowego w zakładce „Regulamin” oraz "Reklamacje". Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
7.5. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
a. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa Sprzedaży) – od objęcia Produktu w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów
b. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
7.6. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
7.7. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym).
7.8. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
7.9. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument może zwrócić Produkt na adres: ul. Braniborska 72, 53-680 Wrocław.
7.10.Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
7.11.Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść konsument:
a. jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
b. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
7.12.Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
- a. o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
b. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
c. w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
d. w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
e. w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
f. w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
g. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
h. w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów;
i. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
j. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
k. zawartej w drodze aukcji publicznej;
l. o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
m. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- Prawo odstąpienia od umowy (dotyczy umów sprzedaży zawartych do 24.12.2014 roku)
8.1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie dziesięciu dni kalendarzowych. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone:
a. pisemnie na adres: ul. Braniborska 72, 53-680 Wrocław;
b. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zamowienia@materaceu.pl;
8.2. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy dostępny jest na stronie Sklepu Internetowego w zakładce "Reklamacje". Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
8.3. Termin 10-dniowy, w którym konsument może odstąpić od umowy, liczy się w przypadku Umowy Sprzedaży od dnia wydania Produktu, a gdy umowa dotyczy świadczenia Usługi Elektronicznej od dnia jej zawarcia.
8.4. W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni kalendarzowych. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty.
8.5. Sprzedawca zwróci konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu do Klienta, na wskazany przez konsumenta numer rachunku bankowego, chyba że konsument wskaże inny sposób.
8.6. Konsument może zwrócić Produkt Sprzedawcy na adres: ul. Braniborska 72, Wrocław 53-680
8.7. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:
a. świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą konsumenta, przed upływem terminu, o którym mowa powyżej w pkt. 8.1. oraz pkt. 8.3.
b. dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na informatycznych nośnikach danych po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania;
c. umów dotyczących świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym;
d. świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą;
e. świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu;
f. dostarczania prasy;
g. usług w zakresie gier hazardowych.
- Koszty, sposoby i termin dostawy oraz odbioru produktu:
9.1. Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Unii Europejskiej.
9.2. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
9.3. Koszty dostawy Produktu
9.3.1. Koszty dostawy Produktu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej(w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu Internetowego oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
9.3.2. Koszty dostawy Produktu na terenie krajów Unii Europejskiej za wyjątkiem obszaru Rzeczypospolitej Polskiej są ustalane indywidualne po uprzednim kontakcie
a. telefonicznym pod nr +48 71 342 55 56 lub +48 602 378 049
b. e- mailowym pod adresem zamowienia@materacarnia.pl
c. osobistym w siedzibie firmy przy ul. Braniborskiej 72, 53-680 Wrocław
9.4. Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
9.5. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu:
a. przesyłka pocztowa
b. przesyłka pocztowa pobraniowa.
c. przesyłka kurierska,
d. przesyłka kurierska pobraniowa.
9.6. Odbiór osobisty dostępny pod adresem: ul. Branborska 72, Wrocław 53-680 w godzinach pracy firmy (tj. w dni robocze w godz.900-1700, oraz w soboty w godz. 1000-1500)
9.7. Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 9 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano inny termin. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
a. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
b. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia następnego w stosunku do dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
9.8. Termin gotowości Produktu do odbioru przez Klienta – w przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie do 2 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano inny termin.
9.9. W przypadku Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
9.10.Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób:
a. w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
b. w przypadku wyboru przez Klienta sposobu gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia zawarcia umowy sprzedaży.
- Reklamacja produktu (dotyczy umów sprzedaży zawartych od 25.12.2014 roku):
10.1.Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym.
10.2.Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt zgodny z umową. Szczegółowe informacje dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu niezgodności Produktu z umową oraz uprawnień Klienta są określone na stronie Sklepu Internetowego w zakładce „Reklamacje”.
10.3.Reklamacja może zostać złożona przez Klienta w następujący sposób:
a. pisemnie na adres: ul. Braniborska 72, 53-680 Wrocław;
b. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zamowienia@materacarnia.pl
10.4.Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji informacji na temat wady oraz uzupełnienie druku reklamacyjnego dostępnego w zakładce "Reklamacje" lub tutaj (kliknij aby pobrać)
10.5.Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
10.6. W przypadku, gdy do ustosunkowania się przez Sprzedawcę do reklamacji Klienta lub do wykonania uprawnień Klienta wynikających z rękojmi niezbędne będzie dostarczenie Produktu do Sprzedawcy, Klient zostanie poproszony przez Sprzedawcę o dostarczenie Produktu na koszt Sprzedawcy na adres ul. Braniborska 72, 53-680 Wrocław. Jeżeli jednak ze względu na rodzaj wady, rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby niemożliwe albo nadmiernie utrudnione, Klient poproszony zostanie o udostępnienie, po uprzednim uzgodnieniu terminu, Produktu Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.
10.7.Prośba o dostarczenie Produktu, o której mowa w pkt. 10.6. Regulaminu nie ma wpływu na bieg terminu na ustosunkowanie się Sprzedawcy do reklamacji Klienta, o którym mowa w pkt. 10.5. Regulaminu oraz nie narusza prawa Klienta żądania od Sprzedawcy demontażu wadliwego Produktu i ponownego zamontowania Produktu po dokonaniu wymiany na wolny od wad lub usunięciu wady, o którym mowa w art. 561, §. 1 Kodeksu cywilnego.
10.8 Sprzedający zapewnia kupującemu gwarancję na okres 24 miesięcy. Materace w 100% lateksowe od dnia 23.03.2015 objętę są dodatkową, dobrowolną gwarancją producenta na okres 36 miesięcy. Dodatkowa gwarancja obowiązuje na materace wyłacznie w 100% lateksowe, a w materaca łączonych - tylko wkłady lateksowe. Dodatkowa gwarancja dodtyczy wyłacznie materaców 100% lateksowych oraz wkładów 100% lateksowych sprzedanych od dnia 23.03.2015 włącznie.
11. Reklamacje Produktu (dotyczy umów zawieranych do 24.12.2014 roku):
11.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym.
11.2.Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt zgodny z umową. Szczegółowe informacje dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu niezgodności Produktu z umową oraz uprawnień Klienta są określone na stronie Sklepu Internetowego w zakładce „Reklamacje”.
11.3.Reklamacja może zostać złożona przez Klienta w następujący sposób:
a. pisemnie na adres: ul. Braniborska 72, 53-680 Wrocław;
b. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zamowienia@materacarnia.pl
11.4.Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji informacji na temat wady oraz uzupełnienie druku reklamacyjnego dostępnego w zakładce "Reklamacje" lub tutaj (kliknij aby pobrać)
11.5.Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
11.6. W przypadku, gdy do ustosunkowania się przez Sprzedawcę do reklamacji Klienta lub do wykonania uprawnień Klienta wynikających z rękojmi niezbędne będzie dostarczenie Produktu do Sprzedawcy, Klient zostanie poproszony przez Sprzedawcę o dostarczenie Produktu na koszt Sprzedawcy na adres ul. Braniborska 72, 53-680 Wrocław. Jeżeli jednak ze względu na rodzaj wady, rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby niemożliwe albo nadmiernie utrudnione, Klient poproszony zostanie o udostępnienie, po uprzednim uzgodnieniu terminu, Produktu Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.
11.7.Prośba o dostarczenie Produktu, o której mowa w pkt. 11.6. Regulaminu nie ma wpływu na bieg terminu na ustosunkowanie się Sprzedawcy do reklamacji Klienta, o którym mowa w pkt. 11.5. Regulaminu oraz nie narusza prawa Klienta żądania od Sprzedawcy demontażu wadliwego Produktu i ponownego zamontowania Produktu po dokonaniu wymiany na wolny od wad lub usunięciu wady, o którym mowa w art. 561, §. 1 Kodeksu cywilnego.
11.8 Sprzedający zapewnia kupującemu gwarancję na okres 24 miesięcy. Materace w 100% lateksowe od dnia 23.03.2015 objętę są dodatkową, dobrowolną gwarancją producenta na okres 36 miesięcy. Dodatkowa gwarancja obowiązuje na materace wyłacznie w 100% lateksowe, a w materaca łączonych - tylko wkłady lateksowe. Dodatkowa gwarancja dodtyczy wyłacznie materaców 100% lateksowych oraz wkładów 100% lateksowych sprzedanych od dnia 23.03.2015 włącznie.
11.9 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur:
11a. Miejsce i sposób składania reklamacji:
2. Za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zamowienia@materacarnia.pl
- Reklamacja produktu (dotyczy umów sprzedaży zawartych od 25.12.2014 roku):
1.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym.
1.2. Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt zgodny z umową. Szczegółowe informacje dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu niezgodności Produktu z umową oraz uprawnień Klienta są określone na stronie Sklepu Internetowego w zakładce „Reklamacje”.
1.3. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta w następujący sposób:
a. pisemnie na adres: ul. Braniborska 72, 53-680 Wrocław;
b. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zamowienia@materacarnia.pl
1.4. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji informacji na temat wady oraz uzupełnienie druku reklamacyjnego dostępnego w zakładce "Reklamacje" lub tutaj (kliknij aby pobrać)
1.5. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
1.6. W przypadku, gdy do ustosunkowania się przez Sprzedawcę do reklamacji Klienta lub do wykonania uprawnień Klienta wynikających z rękojmi niezbędne będzie dostarczenie Produktu do Sprzedawcy, Klient zostanie poproszony przez Sprzedawcę o dostarczenie Produktu na koszt Sprzedawcy na adres ul. Braniborska 72, 53-680 Wrocław. Jeżeli jednak ze względu na rodzaj wady, rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby niemożliwe albo nadmiernie utrudnione, Klient poproszony zostanie o udostępnienie, po uprzednim uzgodnieniu terminu, Produktu Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.
1.7. Prośba o dostarczenie Produktu, o której mowa w pkt. 10.6. Regulaminu nie ma wpływu na bieg terminu na ustosunkowanie się Sprzedawcy do reklamacji Klienta, o którym mowa w pkt. 10.5. Regulaminu oraz nie narusza prawa Klienta żądania od Sprzedawcy demontażu wadliwego Produktu i ponownego zamontowania Produktu po dokonaniu wymiany na wolny od wad lub usunięciu wady, o którym mowa w art. 561, §. 1 Kodeksu cywilnego.
2. Reklamacje Produktu (dotyczy umów zawieranych do 24.12.2014 roku):
2.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym.
2.2. Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt zgodny z umową. Szczegółowe informacje dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu niezgodności Produktu z umową oraz uprawnień Klienta są określone na stronie Sklepu Internetowego w zakładce „Reklamacje”.
2.3. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta w następujący sposób:
a. pisemnie na adres: ul. Braniborska 72, 53-680 Wrocław;
b. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zamowienia@materacarnia.pl
2.4. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji informacji na temat wady oraz uzupełnienie druku reklamacyjnego dostępnego w zakładce "Reklamacje" lub tutaj (kliknij aby pobrać)
2.5. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 10 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
2.6. W przypadku, gdy do ustosunkowania się przez Sprzedawcę do reklamacji Klienta lub do wykonania uprawnień Klienta wynikających z rękojmi niezbędne będzie dostarczenie Produktu do Sprzedawcy, Klient zostanie poproszony przez Sprzedawcę o dostarczenie Produktu na koszt Sprzedawcy na adres ul. Braniborska 72, 53-680 Wrocław. Jeżeli jednak ze względu na rodzaj wady, rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby niemożliwe albo nadmiernie utrudnione, Klient poproszony zostanie o udostępnienie, po uprzednim uzgodnieniu terminu, Produktu Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.
2.7. Prośba o dostarczenie Produktu, o której mowa w pkt. 11.6. Regulaminu nie ma wpływu na bieg terminu na ustosunkowanie się Sprzedawcy do reklamacji Klienta, o którym mowa w pkt. 11.5. Regulaminu oraz nie narusza prawa Klienta żądania od Sprzedawcy demontażu wadliwego Produktu i ponownego zamontowania Produktu po dokonaniu wymiany na wolny od wad lub usunięciu wady, o którym mowa w art. 561, §. 1 Kodeksu cywilnego.
Formularz reklmacji, zwrotów, odstąpienia od umowy do pobrania tutaj (kliknij aby pobrać)
12.1.Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php?pytanie=1364#faq1364 , http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
12.2.Klient będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
12.2.1. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich. (Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214).
12.2.2. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
12.2.3. Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707, przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod numerem infolinii konsumenckiej 800 889 866 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl.
- Postanowienia dotyczące przedsiębiorców:
13.1.Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Usługobiorców nie będących konsumentami.
13.2.Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
13.3.W wypadku Klientów nie będących konsumentami Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
13.4.Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta nie będącego konsumentem korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
13.5.W razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
13.6.Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona.
13.7.W wypadku Usługobiorców nie będących konsumentami Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
13.8.Odpowiedzialność Usługodawcy w stosunku do Usługobiorcy nie będącego konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Usługodawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy nie będącego konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Usługobiorcy nie będącego konsumentem.
13.9.Wszelkie spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
- Postanowienia końcowe
14.1.Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim.
14.2.Zmiana Regulaminu:
14.2.1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
14.2.2. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto) zmieniony regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 3841 Kodeksu cywilnego, przy czym Usługobiorca został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia.
14.2.3. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Usługobiorca będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.
14.2.4. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa Sprzedaży) zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorców/Klientów będących konsumentami przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
14.3.W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych do 24 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami - przepisy ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (Dz.U. 2000 nr 22, poz. 271 ze zm.) oraz ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami - przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
15. OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI
1. Producent materaców ALAN s.c. właściciel domeny i marki Materacarnia.pl zwany GWARANTEM zapewnia kupującemu zachowanie właściwej jakości i prawidłowe zgodne z przeznaczeniem funkcjonowanie produktów sprzedawanych w internetowym sklepiej www.materacarnia.pl przy zachowaniu właściwych, określonych zasad użytkowania i konserwacji produktów. Na tej podstawie udziela gwarancji standardowej na okres 2 lat oraz gwarancji dodatkowej, rozszerzonej odpowiednio do lat 3, 5 oraz 7 tylko dla wybranych produktów. Okres gwarancyjny jest liczony od daty zakupu widniejącej na paragonie lub fakturze zakupu. Gwarant podejmuje decyzję o przyjęciu lub odrzucenia zgłoszenia reklamacyjnego zgłoszonego po upływie 24 miesięcy (od daty zakupu) według uznania na podstawie zasad o prawidłowym użytkowaniu i konserwacji danego produktu.
2. Zgłoszenie reklamacyjne należy przedstawić w formie pisemnej, na formularzu reklamacyjnym, w miejscu zakupu lub przesłać na adres firmy pphu ALAN S.C. Formularze można także wysyłać mailowo, na adres podany na stronie internetowej.
3. Złożone zgłoszenie reklamacyjne zostanie rozpatrzone przez Gwaranta w terminie 14 od daty dostarczenia zgłoszenia gwarantowi.
4. Kupujący jest zobowiązany głosić wadę niezwłocznie, nie później niż 30 dni od dnia wystąpienia danej wady lub defektu.
5. Wady ukryte produktu, które ujawniły się w okresie gwarancji zostaną naprawione nieodpłatnie, niezwłocznie po otrzymaniu towaru od kupującego. Gwarant zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu naprawy, gdy wystąpi konieczność sprowadzenia potrzebnych surowców lub pod produktów.
6. Strony ustalają indywidualnie sposób dostarczenia produktu wadliwego po przesłaniu wypełnionego formularza gwarancyjnego. W przypadku odrzucenia zgłoszenia reklamacyjnego, kosztami transportu zostaje obciążony kupujący do i od gwaranta według aktualnego cennika.
7. Produkt zastępczy nie jest udostępniany na okres naprawy .
8. Klient na prawo do wymiany produktu na nowy, wolny od wad, jeśli po dwóch naprawach wada dalej nie została usunięta lub wada nie jest możliwa do usunięcia za sprawą naprawy, a wada uniemożliwia użytkowanie produktu zgodnie z przeznaczeniem.
9. W razie uznania reklamacji przez Gwaranta i wymiany towaru na wolny od wad, kupujący powinien zwrócić reklamowany towar w stanie kompletnym. Inaczej gwarant obciąży kupującego równowartością brakujących elementów.
10. Gwarancja obejmuje wady ukryte produktów, zmniejszające jego wartość lub użyteczność ze względu na przeznaczenie i właściwości użytkowe.
11. Gwarancją nie są objęte uszkodzenia produktu powstałe po jego dostarczeniu i zainstalowaniu przez klienta, a w szczególności powstałe w wyniku niewłaściwego użytkowania (czyli niezgodnego z zasadami użytkowania i konserwacji przedstawionymi w karcie produktu), a także wywołane zdarzeniami losowymi, niezależnymi od gwaranta lub przeróbkami i zmianami konstrukcyjnymi wykonanymi samodzielnie przez klienta.
12. Gwarant nie ponosi żadnej odpowiedzialności za uszczerbek na zdrowiu użytkownika, jeśli wynika on z niewłaściwego użytkowania towaru.
13. Gwarancji nie podlegają: przebarwienia pianek poliuretanowych i lateksowych, które powstają w naturalnych procesach użytkowania, specyficzny zapach pianek stosowanych jako rdzeń lub wykończenie w materacach i poduszkach ulatniający się w początkowym okresie użytkowania, odkształcenia materaca do 10% wysokości wkładu (piankowego lub lateksowego lub całkowitej wysokości materaca w przypadku materaca kieszeniowego), które jest wynikiem normalnego użytkowania i nie stanowi jakiejkolwiek wady. Odszktałcenia materaca powstałe w wyniku jego normalnej eksploatacji nie podlęgają reklamacji. Zabrudzenie lub pilling na powierzchni pokrowca powstałe w wyniku jego użytkowania także nie podlega gwarancji. Odkształcenia produktu powstałe wyniku obciążenia go ciężkimi przedmiotami nie podlegają gwarancji. Zniszczenie wkładu, pokrowca, lub wierzchniej warstwy materaca w wyniku stosowania niewłaściwego stelaża (niezgodnego z zaleceniami w karcie produktu). Wyłączenia z gwarancji- gwarancja nie obejmuje: uszkodzeń powstałych w wyniku użytkowania materaca niezgodnie z jego funkcją i przeznaczeniem, naturalnego zużywania się, utleniania, odbarwiania, odkształcania materaca, subietywnej oceny wygody materaców, wady polegającej na dobraniu zbyt twarego lub zbyt miękkiego materaca, pokrowca materaca, powstałych w czasie normalnego użytkowania: wystających nitek, luźnych szwów czy też luźnego pokrowca, pilingu powierzchni pokrowca, oraz zniszczenia wkładu materaca w wyniku nie właściwego doboru stelaża
14. Gwarant zastrzega sobie prawo do łączenia elementów wkładu materaca w wybranych modelach, co nie powoduje obniżenia jakości wyrobu.
15. Gwarant zastrzega prawo do dostarczenia materaców z tolerancją rozmiaru ujemną i dodatnią do 1cm. W przypadku materaców lateksowych dla rozmiaru powyżej 180x200 cm tolerancja wynosi 2cm.
16. Przedstawione ogólne warunki gwarancji nie ograniczają ani nie zawieszają uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową zgodnie z brzmieniem zapisu ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
17. Poprzez kartę produktu rozumie się tabelę zawartą na stronie każdego produktu zawierającą najważniejsze informacje o właściwościach i zasadach użytkowania materaca.
Informacje o zasadach prawidłowego użytkowania i konserwacji danego produktu:
-Materace lateksowe mogą być rolowane lub składane, lub zginanie na okres transportu jednak po dostawie powinien być przechowywany w pozycji wolnej od nacisku i zagięć.
-Po odpakowaniu materaca, należy go rozprostować ręcznie, ułożyć w pokrowcu i zainstalować w łóżku na odpowiednim stelażu.
-Wszystkie materace należy użytkować na stelażach szczebelkowych o rozstawie szczebli nie większym niż 4,5cm. Przy rozstawie równym 5cm materac należy często odwracać góra/dół. Warto także zastosować ochraniacz pod materac który ułatwi równomierne rozłożenie obciążenia na szczeble stelaża. Przy rozstawie większym niż 5cm zaleca się zastosowanie maty kokosowej między stelażem a materacem.
-Materace lateksowe oraz materace z warstwą lateksową nie mogą być wystawione na bezpośrednie dzialanie promieni słonecznych (to znaczy, że nie mogą być pozostawione bez pokrowca pikowanego na słońcu)
-W przypadku użytkowania materaców na sztywnej płycie, należy wykonać perforację płyty, tak aby umożliwić materacowi cyrkulację powietrza.
-Wszystkie materace dwustronne należy odwracać, zamieniać stronami (góra/dół i prawo/lewo) minimum 2 razy do roku, natomiast odwracanie 3-4 razy do roku skutecznie wydłuży okres użytkowania materaca.
-Po materacach nie wolno chodzić, skakać, poddawać ogromenu obciążeniu, przekraczającemu 150kg/os w przypadku materaców sprężynowych i lateksowych, oraz 120kg/os w przypadku materaców piankowych bez warstwy kokosowej.
-Materace nie powinny mieć kontaktu z wodą ani innymi płynami. Zamoczenie materaca może powodować jego nieodwracalne uszkodzenie
-Pokrowce można prać ręcznie lub automatycznie bez wirowania i suszenia w suszarkach automatycznych, zgodnie z informacjami zawartymi na metce. Dopuszcza się czyszczenie pokrowców w pralniach chemicznych.
Producent w żaden sposób nie ogranicza i nie ujmuje klientowi jego praw konsumenckich. Podstawą prawną jest Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827).